Megaairlinefusion in USA?

Dieses Thema im Forum "Weitere Aussereuropäische Airlines" wurde erstellt von Guest, 15. November 2006.

  1. Guest

    Guest Guest

    Der Spiegel meldet soeben, dass US-Airways ein Kaufangebot von 8 Mrd. für die unter Chapter 11 fliegende Delta abgegeben hat. Es würde die größte amerikanische Fluglinie und die stärkste Linie auf der Transatlantikstrecke entstehen.

    Delta ist Mitglied in Skyteam, US-Airways bei der Star Alliance.

    Hier der Link http://www.spiegel.de/wirtschaft/0,1518,448622,00.html

    Ich persönlich sähe den Zusammenschluss aus mehreren Gründen kritisch:

    Das Allianzproblem ist vom Spiegel bereits angeschnitten worden. Lufthansa hätte m.E. ein Problem mit einem dermaßen starken Partner. Es würde die Gewichte innerhalb der Allianz eindeutig Richtung USA verschieben. Für Sky Team wäre es schon interessanter, da US-Airways von der Bedeutung her kleiner ist, als Delta. Dort würde es aber ein ziemliches kartellrechtliches Problem geben. Es gab ja schon bei CO und NW Zoff.

    Richtung Europa überschneiden sich beide Linien m.E. zu stark. Da gäbe es sicher die einen oder anderen Streckeneinstellungen. Inneramerikanisch sehe ich das Problem allerdings nicht.

    Beide Partner sind Richtung Asien relativ schwach. Also macht auch hier der Zusammenschluss nicht wirklich als Ergänzung Sinn.

    Last but not least, kann ich mir alles vorstellen, aber nicht dass US Airways in der Lage ist, den Merger zu stemmen. Weder finanziell noch von den Managementkapazitäten her. Die Börse sah das offensichtlich anders ( US Airways Aktien sind 2 % gestiegen ) aber dort sitzen ja auch nicht gerade wirkliche Luftfahrtexperten.

    Weit mehr Sinn würde der schon öfters angedachte merger zwischen DL und NW sein. Die würden sich nämlich perfekt ergänzen. Dazu müssten aber beide zuerst einmal aus Chapter 11 raus.

    Abwarten, was die nächsten Tage und Wochen bringen. Auf jeden Fall bleibt es spannend
     
  2. saftschupser

    saftschupser Platinum Member

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    Bin zwar noch nicht US Air geflogen, aber ich sehe ein Wechsel von Star zu Sky für Lufthansa oder die gesamte STAr WENIGER kritisch.
     
  3. miles-and-points

    miles-and-points Nach Verwarnungen dauerhaft verreist
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    Ach was. Biste Dir da auch ganz sicher?
    8)
     
  4. saftschupser

    saftschupser Platinum Member

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    Ich glaube die sind mit UA schon ganz gut aufgestellt (fliegen die noch unter Chapter 11?).
    Ich komme im Moment auf 12 Direktflüge.
    Sicherlich wer nur auf den Preis schaut wird UA/US Air fliegen (auch die Amis).
    Wer jedoch die Wahl in C und F (Award oder noch schlimmer bezahlt) wird immer LH wählen. So tun es auch die meisten Amis.
    Aber schauen wir mal, ich lasse mich gern eines besseren belehren.

    Ciao
     
  5. Selenum

    Selenum Gold Member

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    Ich sehe kein grosses Problem darin, wenn die Unternehmen anschliessend alle in der Star Alliance sind.
    Viele Grüße
    Selenum
     
  6. Guest

    Guest Guest

    Nach anderen Infos, die ich habe, soll die Marke US Airways verschwinden und der ganze Laden unter Delta firmieren. AF und Delta zu trennen halte ich für genauso unmöglich, wie die Trennung zwischen UA und LH. US könnte viel leichter switchen.

    Dennoch. Ich glaube immer noch nicht an das Zustandekommen. Es wäre schlichter Unsinn. Das wäre so, als wenn Porsche VW kauft, um dann den Namen Porsche einzustampfen und in Zuffenhausen auf Golf Produktion umzusatteln. Es macht einfach keinen Sinn.
     
  7. Guest

    Guest Guest

    Die Umsinnigkeit ergibt sich schon aus den Veröffentlichungen von US Airways

    Diese Karte hier zeigt recht eindeutig, dass die beiden sich zwar auf bestehenden Märkten verstärken würden, in bisher schwachen Märkten ( Westen und Asien ) schwach bleiben würden.

    Ich bleibe dabei, die Fusion wäre Unsinn!
     
  8. Guest

    Guest Guest

    Naja,

    da scheint sich US doch ziemlich weit aus dem Fenster gelehnt zu haben. Auch Delta scheint dem Deal nichts abgewinnen zu können

    ATLANTA, Nov. 15, 2006 – Delta Air Lines’ CEO Gerald Grinstein issued the following statement today regarding U.S. Airways’ proposed merger with Delta:

    “We received a letter from U.S. Airways this morning and will of course review it. Delta’s plan has always been to emerge from bankruptcy in the first half of 2007 as a strong, stand-alone carrier. Our plan is working and we are proud of the progress Delta people are making to achieve this objective.

    The Bankruptcy Court has granted Delta the exclusive right to create the plan of reorganization until Feb. 15, 2007. We will continue to move aggressively towards that goal."


    Quelle
     
  9. miles-and-points

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    Quelle: dpa-AFX-Nachrichtendienst / finanznachrichten
     
  10. miles-and-points

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    Delta will sich gegen US Airways wehren

    Quelle: Standard (APA/Reuters)
     
  11. thestig

    thestig Bronze Member

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    Wie hier ja schon geschrieben wurde ist Delta nicht begeistert
    von dem US Angebot.
    Habe gerade folgende mail von Delta bekommen:

    Hello Mr.
    On behalf of the 45,000 Delta people dedicated to serving you worldwide, "Thank You!" for continuing to choose us as your preferred airline.

    We're transforming Delta into an even better airline for you, and hope you have had the opportunity to experience the improvements and new product offerings designed to make our airline even more convenient and enjoyable, including:

    More than 70 new international destinations
    More comfortable aircraft interiors with all-leather seats
    State-of-the-art entertainment systems available on demand
    Better food and beverage offerings on Delta flights worldwide with celebrity partners like Michelle Bernstein and Rande Gerber
    Advanced technology offering improved self-service kiosks, better delta.com functionality, and automatic notifications of delays, irregular operations, alternative service, and more
    Major improvements in airport facilities in Atlanta and New York/JFK
    Horizontal lie-flat seats in BusinessElite®, coming in 2008
    In addition to our enhanced customer service and offerings, we are pleased to report that we are on track to complete our restructuring and exit Chapter 11 in the first half of 2007, as planned. Of course, our customers aren't the only ones taking notice of the new, ever-improving Delta. As you may have seen in the news, US Airways recently made an unsolicited merger proposal.

    Please be assured that your travel plans, your SkyMiles, and the many benefits you enjoy from the SkyMiles program and our global alliances are secure and are in no way affected. It is business as usual at Delta Air Lines. Today, as always, you can rely on the excellent service Delta's proud team of dedicated professionals provides.

    Going forward, Delta will evaluate US Airways' proposal carefully, as we are obligated to do. But you should know we are concerned that this particular transaction would not be in the best interest of our many stakeholders including our customers, employees, travel partners, and the communities we serve. We are moving full steam ahead with our own plan to emerge from Chapter 11 as a strong, independent, stand-alone airline dedicated to providing you with world-class service and
    superior performance.

    Please continue to book on Delta with confidence knowing you can count on the convenience and choice you've come to expect from the more than 14,000 daily flights to 445 destinations in 92 countries that we along with our SkyTeam and codeshare partners provide worldwide. We appreciate your loyalty and the opportunity to meet your personal and business travel needs — now and in the future. Thank you for choosing Delta, and warm wishes for a safe, happy and healthy holiday season.
     
  12. Guest

    Guest Guest

    Delta Gläubger stimmen für Delta als stand alone:

    ATLANTA, Dec. 20 (AP) — The unsecured creditors’ committee in the Delta Air Lines bankruptcy said Wednesday that it supported Delta’s decision to file a stand-alone reorganization plan but that it would also weigh alternatives.

    The committee, which has a critical role in deciding the airline’s fate, had been largely silent since the Nov. 15 disclosure that US Airways had made an unsolicited $8.4 billion bid for Delta.

    The committee did not elaborate on its views, and a lawyer for it, Daniel Golden, did not return repeated calls and e-mail messages seeking comment.

    Delta’s plan says it will be worth as much as $12 billion after bankruptcy. US Airways says Delta is worth what US Airways bid: $8.4 billion. The creditors must decide which proposal makes more sense.

    Delta also said Wednesday that it would begin accepting applications for pilot positions in anticipation of exhausting its recall of furloughed pilots next year.

    The Pension Benefit Guaranty Corporation gave its final approval on Wednesday for a plan to terminate the pensions of Delta’s pilots, a crucial step toward resolving a multibillion-dollar issue in the bankruptcy case.

    Analysts differed Wednesday on whether Delta’s valuation, which it announced in its plan a day earlier, is realistic in light of high fuel prices, the slowing economy and the airline industry’s history in recent years of bad financial news.

    Analysts do not expect a quick decision from the creditors’ committee on Delta’s stand-alone plan, US Airways’ buyout offer or any other bid that may come in.


    Damit dürfte die Lachnummer mit US Air wohl endgültig geplatzt sein.
     
  13. Guest

    Guest Guest

    Es scheint Vernunft einzukehren. DL spricht jetzt doch mit NW
    marketwatch/news/story

    Um ehrlich zu sein. Die Info hab ich aus einem anderen Forum geklaut.
    airliners.net

    Offensichtlich dauert es bei Handelsblatt und Konsorten immer ein bischen länger, bis solche infos mitgeteilt werden. :evil:

    cleaner: links bearbeitet
     
  14. Guest

    Guest Guest

    Das wars dann wohl:

    http://www.usatoday.com/travel/news/2007-01-30-usairways-delta-merger_x.htm

    US Air hat sein Gebot für eine Delta Übernahme zurückgezogen.

    Damit werden offensichtlich Delta und NW jeweils alleine aus Ch 11 herauszukommen versuchen und dann nochmals über eine - durchaus sinnvolle - Fusion reden.

    Thread könnte eigentlich geschlossen werden :wink:
     
  15. thestig

    thestig Bronze Member

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    Ja, das mit der Delta Übernahme durch US ist Geschichte. Hier ein
    Auszug aus einer email die ich gerade bekommen habe:

    ....In addition to announcing these new SkyMiles benefits, I wanted you to be aware of other important developments that support Delta's on-going commitment to earn and reward your loyalty. Our Creditors' Committee has announced that it supports proceeding with our plans to emerge from Chapter 11 this spring as an independent, standalone airline. This is an important validation of the strength of our business plan and our determination to continue to deliver the improvements it contemplates for you. On a related front, US Airways announced it has withdrawn its unsolicited proposal to merge with Delta.

    We are honored by your support and very appreciative of your business. Thank you for flying Delta


    Gruß thestig
     

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